Bús Balázs is megszólalt a zsidózó római-parti egyesület ügyében
A III. kerületi polgármester szerint elfogadhatatlan hangnemet ütött meg a mobilgát mellett kiálló egyesület.
A III. kerületi polgármester szerint elfogadhatatlan hangnemet ütött meg a mobilgát mellett kiálló egyesület.
A közparkok beépítése és a római-parti mobilgát ügyében rendelt közvélemény-kutatást a Greenpeace Magyarország. Az előbbi témában óriási egyetértés mutatkozik a fővárosiak között, az utóbbiban a többség nem tartja jó ötletnek a közvetlenül a part mellett felhúzott, természetpusztító mobilgátat.
Legrosszabb esetben októberben kezdődhetne az aláírásgyűjtés.
A Római-parti mobilgát tervezett építése miatt a vendéglősök augusztus 31-ig kaptak működési engedélyt, utána nekik kell gondoskodniuk épületeik bontásáról. Kilátogattunk a helyszínre.
A rendelkezésre álló előzetes tervek alapján az Együtt kiállított egy mobilgátszakaszt a Római-parton. A méretarányos modellt a párt készíttette el, átvállalva a fővárosi és a kerületi önkormányzat által hanyagolt tájékoztatás feladatát. A parton a betonmonstrumot nagyjából oda állították fel, ahol a tervek szerint a gát húzódna.
A képviselők azt kérik, a Fővárosi Közgyűlés ne tárgyaljon a mobilgátról addig, amíg a helyi népszavazásról nem döntenek.
Védetté nyilvánítanák Bús Balázsék a Nánási úti–Királyok útjai platánsort – döntöttek a legutóbbi óbudai testületi ülésen. Így nehéz lenne gátat építeni az útvonalon, holott papíron ez az alternatívája a római-parti ökoszisztéma elpusztításával járó mobilgátnak. A népszavazási egyszeregyben is a mobilgát javára hoztak döntést.
Hétfő este 6 órára hirdette meg több, a mobilgát tervét ellenző civil szervezet figyelemfelhívó demonstrációját a Főpolgármesteri Hivatal elé, a Városház utcába. Négy felszólalással és kb. 300 résztvevővel zajlott le a megmozdulás. Élő videónk a helyszínről.
Választási játszmává válhat a római-parti gát ügye. A beruházással kapcsolatos vita politikai hasznából valamennyi ellenzéki párt profitálni szeretne.
A tanulmány megállapítja, hogy a gát műszakilag mind a parton, mind az attól beljebb eső Nánási-Királyok útjai nyomvonalon kivitelezhető, azonban minden műszaki megfontolás a parti nyomvonal mellett szól, és nem támogatják egy 70 hektáros terület kizárását az árvízvédelemből. A tanulmány azonban arra is kifejezetten felhívja a figyelmet, hogy a védművet és a part tájépítészeti rendezését együtt javasolják kezelni, noha jelenleg csak előbbire állnak készen a főváros tervei.
Miközben a főpolgármester nyilvánosan arról beszélt, hogy új terveket készíttetnek a római-parti gátra, sőt megvizsgálják a lehetőségét annak, hogy mégse közvetlenül a vízparton épüljön a védmű, kiderült: a Vízművek már el is kezdte a 800-1000 fa kivágásával járó előmunkálatokat. Amikor Tarlós ezt meghallotta, azt mondta, azonnal leállítja a Vízművek munkálatait.
Nem zárható ki, hogy valakik spekulálnak a Római-parti telkekkel - mondta a HVG-nek adott interjúban Tarlós István főpolgármester.
A Római-part Budapest egyik kedvelt pihenőhelye, és az utolsó természetes partszakasz a fővárosban. Az Óbuda északi részén elterülő parton a közelmúlt erőltetett ingatlanfejlesztései ellenére megmaradt néhány eredeti csónakház, a Dunakanyarba vezető kerékpárút is áthalad rajta. Több vendéglátóhely is létesült, ahol az emberek úgy ebédelhetnek, iszogathatnak és pihenhetik ki a hetet, mintha nyaralnának.Ez a Dunának egyébként árterülete (hivatalos nevén hullámtér), amelyet időről-időre elönt víz, mégis lakóépületeket húztak fel rá az elmúlt időszakban. A Főváros, a kerület és az állam - néhány, a projektben érdekelt helyi nagytőkéssel egyetemben - az épületek védelmére való hivatkozással tájidegen, inkább épített, belvárosi környezetbe való mobilgátat kíván ezen a területen felhúzni. A projekt Budapesten is példátlan természetpusztítással, 1600(!) fa kivágásával, az ártéri ökoszisztéma felszámolásával járna. A gát ellenzői szerint a part varázsa is odalenne, ha steril közparkká alakítanák az építkezés után.
Nagyon sokan érezték fontosnak vasárnap délután, hogy kiálljanak az 1500 fa elpusztításával járó mobilgát-beruházás ellen.
Népszavazási melléküzenet jelent meg a Római-parton, ahol 1600 fa kivágása árán mobilgáttal készülnek megvédeni a hullámteret az időnként megáradó Dunától. Támogassa a GÁTAT a Római-parton, utóirat: menjen el szavazni október 2-án.
A védmű tervezői a partmenti nyomvonalat javasolják, de még nincs döntés arról, hol is fog állni a mobilgát.
Tarlós István pénteken bejelentette, biztosan megépítik a római-parti mobilgátat.
Több jelentős előterjesztést megvitatnak ma a parlamentben. Szűkítenék a politikai menedékjog igényelhetőségét, fővárosi beruházásokat pörgetnének fel, és vitáznak a DK állami támogatásának lehetséges felfüggesztésről is.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén Tarlós "indulatosnak, vagdalkozónak, rosszindulatúnak, frusztráltnak és ostobának" nevezte a római-parti mobilgát aktuális tervét bíráló Illés Zoltán nyilatkozatát. A közgyűlés megszavazta, hogy új vízjogi engedélyezési eljárás induljon a közvetlenül a partvonalon építendő gáthoz.
A napelemek termékdíja után újabb konfliktusos témába állt bele a kormánnyal szemben Illés Zoltán. A volt államtitkár szeretné megakadályozni, hogy a Római-part vonalában épüljön meg a mobilgát, amit szerinte Tarlós István „diktatórikus elképzelései” szerint, „ingatlanspekulációs célokkal” valósítanak meg. Illés most civil szervezetekkel összhangban azért lobbizik, hogy az árvízvédelmi rendszer a Nánási út-Királyok útja vonalában épüljön meg, a közvetlenül a Duna-partra épült ingatlanokat pedig betonfallal védené meg az árvíztől. A római-parti mobilgát ügye szerdán kerül a Fővárosi Közgyűlés elé.